divendres, 5 d’abril de 2013

Em proposen fer de director

Després de l'escrit de la Teresa Terricabras ja és hora de passar a parlar de la nova etapa que començava amb la reconversió de la nostra Primària a privada, deixant el Consejo Escolar Primario. Ho completo, doncs, ara amb alguns detalls finals, i no vol dir que si cal més tard no en tornem a parlar:
Devia ser més o menys pel juny de 1968 que vaig rebre al pis de sobre de la rectoria on vivia amb Mn. Coll, la visita d'un parell de membres de la Junta de Pares: si no em falla la memòria eren en Jordi Autonell i en Joaquim Camprubí; segurament que feia poc que s'havia canviat el president que era el Sr. Ramon Prat de la farmàcia i passava a ser-ho el Domingo Bardolet; tot això no és segur que sigui exacte, ho dic de memòria, tant per això com per molts altres detalls que aniran sortint seria bo poder consultar els llibres d'actes de l'Associació de Pares o bé que qui ara els tingui ens fes les esmenes convenients a cada moment, i si no per mi pot quedar així una mica indefinit i imprecís. Em venien a veure, doncs, per proposar-me que fos jo qui em fes càrrec de la direcció del Col·legi i dient-me que era l'alternativa que veien més raonable davant la decisió irrevocable del Sr. Arbós de deixar-ho. Mig espantat ho vaig acceptar.
I vam posar fil a l'agulla ben aviat per fer el pas a Primària cap a deixar el Consejo Escolar Primario que havia arribat a situació delicada i que de fet havia sigut el gran maldecap del Sr. Arbós en aquell període. Vam anar a veure l'inspector a Barcelona i ens va garantir que abans de setembre el canvi s'hauria fet oficial, i per això vam començar a moure fils per contractar una nova plantilla de mestres al nostre gust segons les possibilitats i que haurien de començar a treballar al començar el curs pel setembre.
Per no allargar-me massa, a aquell inici de curs hi dedicaré el pròxim capítol que, ara sí, serà l'últim d'aquell període.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada