dijous, 18 d’abril de 2013

Cuatro de Febrero

Una jornada per a mi gens memorable: estic al costat del Sr. Albert Arbós i Sra. durant el sopar del Premio Literario Cuatro de Febrero, any 1967, als locals de la Cooperativa La Moral. Un parell de mesos abans havia sabut que per ser capellà mestre del Col·legi em corresponia ser membre del jurat d'aquell Premio. No tenia ni temps per negar-m'hi d'una manera mínimament elegant i per companyerisme amb el Sr. Arbós ho vaig acceptar. En col·laboració dies abans ens vam llegir les obres presentades i ben d'acord vam decidir el nostre vot, el Sr. Arbós era realment un entès en escrits literaris, jo ho era ben poc però confiava en ell.
Jo l'any següent ja no vaig tenir el problema de decidir si continuava o no com a membre d'aquell jurat, ja no m'hi van convidar, i amb molta raó: al final d'aquell sopar tothom es va posar dret per cantar solemnement el Cara al Sol, la majoria fent amb el braç dret el signe feixista, però es veu que aquest ja no era ben obligatori del tot; jo, només jo en tota la sala, vaig continuar assegut i amb la boca molt ben tancada fins que va amainar el temporal. Lògicament allò era imperdonable i ja no em van molestar més per aquelles falòrnies de tan mal gust. El Sr. Arbós es fonia de ràbia però estava acostumat a aguantar-se i va haver de fer veure que cantava i crec que encara va haver de cantar alguns anys més...

2 comentaris:

  1. Fantàstica entrada.
    Ramon, el convidem a publicar al nostre bloc www.elcosidordigital.blogspot.com o enviat l'escrit a a l'adreça elcosidor@gmail.com

    ResponElimina
  2. Amics del Cosidor,
    Estic molt content de que us agradi aquesta entrada i que la vulgueu posar també a la vostra web. Per part meva ja la podeu agafar directament d'aquí, és que jo de fet ho escric tot ja directament a les pàgines del blog. Si cal us l'envio però de fet faré lo mateix que podeu fer directament vosaltres. Per qualsevol problema digueu-m'ho.
    I de tot lo que jo escrigui al meu blog en podeu disposar sempre, no cal ni que m'ho demaneu; si m'ho feu saber millor, però lliurement tot és sempre a la vostra disposició.
    Podria participar també a la vostra web per altres coses que pugui comentar de la vida torellonenca que he conegut, més enllà del marc estricte del Col·legi, inclús guardo algunes fotos que us podrien servir. Ja en parlarem.

    ResponElimina